Programació de la unitat i temporalització



    <>
  • Amb quina finalitat faríeu aquesta activitat?
    • Es tracta de preparar tot el necessari per tal d’explicar una unitat didàctica sense necessitat de disposar de PDI, només amb PD de cara a explicar a l’aula. També de dotar de recursos l’alumne per a poder aprendre/repassar des de casa.
      • Quins objectius us plantegeu?
      Com una part de l’aprenentatge de "l’aprenentatge cooperatiu" , és a dir iniciar a grups en el treball cooperatiu. Aprendre amb autonomia i evidentment l’adquisició de les destreses i coneixements.
      • Com es treballarà? (en grups, disposaran els/les alumnes d’un protocol…?)
      Serà una barreja de situacions, s’alternarà la classe magistral amb el treball cooperatiu, "llapis al mig"; "un, dos , quatre",...
      • Quin material “s’endurà” l’alumnat?
      El propi del treball a l’aula i la possibilitat d’accedir als continguts via digital.
      • Què fareu com a professors durant l’activitat?
      Depèn del context de cada sessió. Explicar, coordinar o avaluar.
      • Quines preguntes faríeu als alumnes abans de, mentre i després de l’activitat?
       Abans Preguntes per a realitzar els grups de Ap. Cooperatiu.
      Durant i al final.  Les del treball a elaborar en grup.

      • Com i què avaluareu?
      Els treballs demanats a l’aula i el seguiment del treball. Els exercicis penjats són d’autoavaluació.
    <> 
    Programació (provisional)
    Unitat 7. Les espècies, el seu origen i classificació       Programació de la unitat i temporalització (sessions)

    Competències bàsiques (*)
    Sessió
    Objectius
    Continguts
    Activitats d’aprenentatge
    Criteris d’avaluació
    Activitats d’avaluació

    CA. Desenvolupar el caràcter temptatiu i creatiu del treball científic. (1-6)
    CP. Potenciar l’esperit crític mitjançant la ciència. (4)
    CD. Desenvolupar la capacitat d’aconseguir informació i retroalimentar-la. (1-6)
    CS. Ser conscient de la contribució de la ciència a la llibertat de la ment humana i a l’extensió dels drets humans. (1, 2, 4)
    CF. Aprendre els conceptes essencials de la Biologia.
    (1, 5, 6)

    CL. Adquirir una terminologia científica específica sobre els éssers vius.
    (1-6)
    1a
    1. Conèixer la varietat que presenta la vida al planeta Terra: diferents formes, diferents grandàries i diferents ambients.
    Espècie. Biodiversitat.
    Observació de la diversitat d’espècies que hi ha en un determinat lloc.
    Valoració de la diversitat com un element important de la vida sobre la Terra.
    Definició d’espècie, biodiversitat, hàbitat i ecosistema.
    Descriure les funcions de la cèl·lula: nutrició, relació i reproducció.
    Definició d’espècie.
    Opinió sobre la protecció de la diversitat.
    Definició d’hàbitat.
    2a
    2 . Comprendre la necessitat de classificar els éssers vius.
    3 . Conèixer els taxons i la seva utilitat.
    Taxonomia i sistemàtica.
    La nomenclatura de les espècies.
    Identificació dels taxons per classificar els éssers vius.
    Valoració de la necessitat de tenir un llenguatge científic universal.
    Identificació del perill del col·leccionisme.
    Comprendre la necessitat de classificar els éssers vius.

    Conèixer la utilitat dels taxons.
    Definició de taxó.
    Definició de taxonomia, sistemàtica i nomenclatura.
    Esment de les categories taxonòmiques.
    Descripció de la nomenclatura de les espècies.
    3a
    4 . Comprendre el procés d’evolució dels organismes vius.
    L’evolució de la vida.
    La teoria de l’evolució.
    Determinació de l’evolució com a procés d’adaptació dels éssers vius.
    Identificació dels principis del darwinisme.
    Comprendre el procés d’evolució.
    Definició d’evolució.
    Comprensió de les característiques de l’evolució de les espècies.
    Menció de tres idees del darwinisme.
    Característiques de l’evolució de la vida.
    4a
    5. Descriure els cinc regnes de classificació dels éssers vius.
    Els cinc regnes:
    Regne de les moneres.
    Regne dels protoctists.
    Regne dels fongs.
    Regne de les metafites.
    Regne dels metazous.
    Observació de les característiques dels éssers vius dels diferents regnes.
    Curiositat i interès per conèixer la varietat de tipus d’éssers vius.
    Classificació d’organismes en els cinc regnes.
    Conèixer els cinc regnes de classificació dels éssers vius.
    Menció de les característiques dels principals regnes.
    Enumeració dels cinc regnes.
    Conèixer els cinc regnes de classificació dels éssers vius.
    Menció dels aparells necessaris per a la funció de nutrició.
    5a
    7. Consolidar els coneixements adquirits.
    Realització d’activitats de consolidació dels coneixements adquirits.
    Realització d’activitats bàsiques i d’ampliació.

    6a
    9. Avaluar l’aprenentatge.
    Realització d’activitats d’avaluació.
    Realització d’activitats de síntesi.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada