Unitat 7. Les espècies, el seu origen i classificació Programació de la unitat i temporalització (sessions)
| ||||||||
Competències bàsiques (*)
|
Sessió
|
Objectius
|
Continguts
|
Activitats d’aprenentatge
|
Criteris d’avaluació
|
Activitats d’avaluació
| ||
CA. Desenvolupar el caràcter temptatiu i creatiu del treball científic. (1-6)
CP. Potenciar l’esperit crític mitjançant la ciència. (4)
CD. Desenvolupar la capacitat d’aconseguir informació i retroalimentar-la. (1-6)
CS. Ser conscient de la contribució de la ciència a la llibertat de la ment humana i a l’extensió dels drets humans. (1, 2, 4)
CF. Aprendre els conceptes essencials de
(1, 5, 6)
CL. Adquirir una terminologia científica específica sobre els éssers vius.
(1-6)
|
1a
|
1. Conèixer la varietat que presenta la vida al planeta Terra: diferents formes, diferents grandàries i diferents ambients.
|
Espècie. Biodiversitat.
Observació de la diversitat d’espècies que hi ha en un determinat lloc.
Valoració de la diversitat com un element important de la vida sobre la Terra.
|
Definició d’espècie, biodiversitat, hàbitat i ecosistema.
|
Descriure les funcions de la cèl·lula: nutrició, relació i reproducció.
|
Definició d’espècie.
| ||
Opinió sobre la protecció de la diversitat.
| >||||||||
Definició d’hàbitat.
| ||||||||
2a
|
2 . Comprendre la necessitat de classificar els éssers vius.
3 . Conèixer els taxons i la seva utilitat.
|
Taxonomia i sistemàtica.
La nomenclatura de les espècies.
Identificació dels taxons per classificar els éssers vius.
Valoració de la necessitat de tenir un llenguatge científic universal.
|
Identificació del perill del col·leccionisme.
|
Comprendre la necessitat de classificar els éssers vius.
Conèixer la utilitat dels taxons.
|
Definició de taxó.
| |||
Definició de taxonomia, sistemàtica i nomenclatura.
|
Esment de les categories taxonòmiques.
| |||||||
Descripció de la nomenclatura de les espècies.
| ||||||||
3a
|
4 . Comprendre el procés d’evolució dels organismes vius.
|
L’evolució de la vida.
La teoria de l’evolució.
Determinació de l’evolució com a procés d’adaptació dels éssers vius.
|
Identificació dels principis del darwinisme.
|
Comprendre el procés d’evolució.
|
Definició d’evolució.
| |||
Comprensió de les característiques de l’evolució de les espècies.
|
Menció de tres idees del darwinisme.
| |||||||
Característiques de l’evolució de la vida.
| ||||||||
4a
|
5. Descriure els cinc regnes de classificació dels éssers vius.
|
Els cinc regnes:
Regne de les moneres.
Regne dels protoctists.
Regne dels fongs.
Regne de les metafites.
Regne dels metazous.
Observació de les característiques dels éssers vius dels diferents regnes.
Curiositat i interès per conèixer la varietat de tipus d’éssers vius.
|
Classificació d’organismes en els cinc regnes.
|
Conèixer els cinc regnes de classificació dels éssers vius.
|
Menció de les característiques dels principals regnes.
| |||
Enumeració dels cinc regnes.
| ||||||||
Conèixer els cinc regnes de classificació dels éssers vius.
|
Menció dels aparells necessaris per a la funció de nutrició.
| |||||||
5a
|
7. Consolidar els coneixements adquirits.
|
Realització d’activitats de consolidació dels coneixements adquirits.
|
Realització d’activitats bàsiques i d’ampliació.
| |||||
6a
|
9. Avaluar l’aprenentatge.
|
Realització d’activitats d’avaluació.
|
Realització d’activitats de síntesi.
| <> |||||
Programació de la unitat i temporalització
Subscriure's a:
Comentaris (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada